2 månader i lägenheten

| Postat i: Livet
7
 
Nu har jag bott i min lägenhet på söder i 2 månader, hur sjukt är inte det?! Tänkte i alla fall att ni gärna får ställa frågor till mig om hur det är att bo själv, matlagning för en, tystnaden..you name it! Klicka i kommentarsrutan eller klicka in dig HÄR och skriv en liten fråga. Har du inte sett min lägenhet så har jag några bilder i detta inlägg. Love
 
Avslutas på Söndag kl 18!
Hittills till 2 månader i lägenheten


Lissie

VAD LAGAR DU FÖR MAT? Lite recept kanske? :))

Svar: Oj, det är lite olika. Sen jag flyttat hemifrån så har jag hunnit med omgångar av potatismos/makaroner och köttbullar, korvstroganoff och ris, pannkakor och bananpannkakor, omelett, kycklingwok, bacongryta, nudlar, tacos, spagetti ovh köttfärssås. Tror det var allt haha, väldigt simpla recept som jag har sökt efter på nätet.
evelina sjödin

Frida

Blir det inte jätte ensamt och tråkigt att vara själv hela tiden?

Svar: Nja man har sina ups and downs men det var värst i början när man var ovan och allt var nytt. Men som tur är så har jag min fina lilla katt vid namn Gizmo i min lägenhet och familjen bor bara fem minuter bort i gångavstånd.
evelina sjödin

Anonym

Tycker inte du att du har världens snällaste syster som väljer att hyra ut sin lägenhet till dig istället för att säga upp den? <3

Svar: Absolut. Hon gav mig en chans att få hennes lägenhet (som jag kände nästan ut och in) vilket kändes som en otrolig trygghet då det inte kändes lika skrämmande och nytt att flytta.
evelina sjödin

Julia

Blir det inte dyrt med allt som man tvingas köpa?

Svar: Ekonomin kan sticka iväg ibland såklart men jag brukar vara duktig och planera innan jag handlar vad jag behöver sen så är det sjuka priser på söder så jag tar cykeln till Willy:s för det mesta. Motion och tjockare plånbok får jag för det.
evelina sjödin

Ollie

Vad är det bästa respektive sämsta med att bo helt skälv?

Svar: Bästa: Att ingen kan klaga på hur det ser ut, på mitt val av mat, val av tv-program och val av sovtider. Jag får bestämma helt själv utefter mina egna förutsättningar och vad jag känner för.

Sämsta: Tystnaden, då menar jag att man är van vid småljud som t.ex. tvbrus, mammas matlagning mfl. Ibland blir det bara läskigt tyst liksom.
evelina sjödin

Anonym

Längtar du inte superduper mycket till när Hanna flyttar in till stan så ni kan ha ännu mer myskvällar tillsammans?

Svar: Självklart gör jag det. Hanna är en av mina närmsta och bästa kompisar så det kommer såklart att bli så så kul när hon blir en stadsbo också.
evelina sjödin

Freja

Är du nöjd med hur din lägenhet är? Trodde du att din första lägenhet skulle vara så? Hur är det med grannar osv?

Svar: Ja det är jag, jag har inrett den som jag vill ha den (såklart att man inte kan få det precis som man vill ha det) och jag är nöjd över hur jag har fått det att se ut. Nej det gjorde jag nog inte, jag trodde väl att jag skulle få ett råtthål som absolut inte låg inne i stan men jag hade tur. Man hejar väl på sina grannar liksom men man träffar inte på de så ofta.
evelina sjödin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: