Knaprigt fröbröd med olivolja

| Postat i: Jag tipsar
0
 
 
Jag bara äääälskar detta hårdbröd, är enkelt att göra, gott och nyttigt framför allt!! Det du behöver är:
 
1 dl sesamfrö                                                            
1 dl solrosfrön                               
1/2 dl linfrön              
2 dl vetemjöl                 
1/2 tsk salt
2 dl kallt vatten
2 msk olivolja
Sätt på ugnen på 150 grader.
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan vatten och olja.
Bred ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen i 25 min.
Ta ut plåten och skär/sporra och grädda i yttligare 25 min, låt svalna på galler.
Lycka till! ♥
Hittills till Knaprigt fröbröd med olivolja





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: