Tips!

| Postat i: Jag tipsar
2
Min fina kompis Amanda tipsade på sin blogg om hur man kan göra en chailatte hemma tack vare denna flaska. Köpte den så fort jag fick reda på vart man kunde få tag på den. Den finns på Karhls här i Gävle och det finns säkerligen liknande flaskor i andra små butiker som säljer kaffe/te/choklad. I alla fall så tänkte jag förklara hur jag gör för att efterlikna café-känslan då jag inte äger någon maskin som kan skumma mjölk.
 
1. Häll upp mjölk i en kopp (så att du mäter upp hur mycket som får plats) och häll sedan innehållet i en kastrull.
2. Börja vispa direkt då mjölken bränns lätt, ju fortare du vispar desto större är chansen att det inte bränns dessutom så blir det mer skum.
3. Häll sedan i lite av koncentratet i muggen (i alla fall så att botten täcks) och häll sedan i den varma och skummade mjölken.
4. KLART! Lycka till
 
 
Hittills till Tips!


emelie

Vart ligger affären? HUr mkt kostar flaskan???

Svar: Den ligger inne på Flanör, brevid Vila! Den finns i olika storlekar men jag köpte den lilla för 79:-!! Så värt det verkligen!!!
evelina sjödin


URL: http://nattstad.se/emelieminhsofia
My

Menar du Khals? :)

Svar: Oj ja jag menade det ;)
evelina sjödin


URL: http://mylwestberg.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: